3 months later

Nu har det snart gått 3 månader sedan Jassie kom in i våra liv. vi har haft våra ups and downs. Jag lyckades efter 2 veckor att få henne rumsren, men det försvann tyvärr när vädret gick tillbaka till kallt och blött så nu kämpar vi med det igen, eller ja, farmor kämpar med det..
Hundarna är ju numera hos farmor under veckodagarna eftersom jag är på praktiken.
Nu har vi även i 8veckor gått på hundkurs som har gett riktigt bra resultat. Moster har varit med mig varje gång och observerat eftersom det är hos henne som brudarna har sitt andra hem. Idag skulle det ha varit avslutning på kursen men vi fortsätter i 5 veckor till och nu i andra miljöer.
Även Louise har börjat på kurs. Då har vi ensamträning. Jag vill jobba bort hennes beteende vid möten med andra hundar och vi lyckades väldigt bra redan första gången som var i måndags. Vi kommer fokusera mest på lollo men även jobba med båda hundarna vid dessa tillfällen.
Nu i maj kommer även Ceasar Millan till sverige och vi är några stycken som vill åka och håller tummarna på att det blir av!! det skulle vara grymt att se han live.
Skolmässigt ligger jag lite efter just nu..Har varit en tuff period för mig den här terminen men jag gör mitt bästa för att hålla i. det har varit alldeles för mkt med både depression, sömnproblem och skola..
ska göra mitt bästa för att kanske uppdatera lite mer.  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0