ett inlägg i allt

fullt upp just nu med allt vad livet har att erbjuda
flytt,bortgång,bebis,jobb..
 
 
För 13 veckor sen fick jag det chockerande beskedet att det ligger en liten bebis i min mage och nu har jag då gått in i v 21, drygt halva gravidteten har gått. Det har varit både dåliga stunder och fantastiska stunder!
första tiden innan och lite efter jag fick veta att jag var gravid så hade jag sånt fruktansvärt illamående men det gick över i v 13,14 och nu har jag mer fått njuta av bebis i magen i form av sparkar. Det är en helt fantastisk känsla! på rutinultraljudet fick jag veta att det var en liten pojke som låg därinne och som är beräknad till 19april. Har fortfarande stunder när jag inte förstår att jag är gravid men det påminns jag snabbt om då konditionen inte alls är densamma och att böja sig eller springa i trappor inte är lika lätt längre...
 
För några dagar sedan flyttade jag till en ny lägenhet i övre nyfors och det är otroligt skönt! slippa alla tusen trappor upp till lägenheten, området där det var livat i stort sett dygnet runt eller att kunna ha tvättstugan en hel dag och inte en enda person har varit därnere! och torktumlaren älskar jag! i över 2 år har jag varit utan tumlare så ni kan ju förstå att jag tvättar och tumlar en del nu och blir lika lycklig varje gång jag ska rensa filtret och ser allt katthår :p
 
och så var det det där med bortgången...För 5veckor sen gav min fina farfar upp sin 11veckors kamp på lungcancer och somnade in. Vi alla visste om att det skulle hända men var inte alls beredda på att det skulle gå så snabbt. Just nu lever vi i nån slags dimma av allt och försöker leva våra liv så gott det går..
men tankarna och kärleken och farfar finns med hela tiden
 
och sista grejen är då att jag fått fast jobb på ett boende, varit där ca 2,5månad nu ch det känns bra. Men om ytterliggare 2-2,5månad så kommer jag gå på gravidledighet eller vad man ska kalla det så blev en kort period för mig innan det är dags att sluta för kommande bebis.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0