äntligen

nu kan jag ha hittat de som är problemet med mig, ha rju haft problem med många saker men inte riktigt fattat varför.
efter att jag hade vart hos monica så fick jag ju jätte ont i nacken resten av kvällen, så jag sökte på whiplashskador och fram kom de här

det här är alltså från en skada jag fick 13januari 2008, när jag och mamma kockade med en stolpe

Whiplashsyndrom

Det finns en liten grupp av de pisksnärtskadade patienterna som utvecklar whiplashsyndrom.

Patienterna klagar över långvarig huvudvärk, nacksmärtor, nedsatt rörlighet i nacken, domningar i armarna, ländryggsmärtor, trötthet, dåligt minne, sömnproblem och minskad sexlust. Patienter med whiplashsyndrom är svåra att behandla, men samma behandlingsanvisningar gäller som för de akut pisksnärtskadade.

mina ländryggssmärtor vet jag inte om de kan bero på de här eller om de är min skolios, kanske båda två?

trötthet: jag är trött hela tiden, spelar ingen roll hur mkt jag har sovit

dåligt minne: jag har tänkt att min hjärna typ är i viloläge för att jag har så jävla dåligt minne hela tiden. har typ tänkt "måste jag gå i skolan för att kunna ha ett bra minne?"

sömnproblem: spelar ingen roll hur trött jag är, varje natt så ligger jag och vrider och vänder på mig i flera timmar innan jag somnar. ibland somnar jag inte förren vid 5 på morgonen.

Minskad sexlust: jag har provat allt, bytt preventivmedel hur många gånger som helst, det jag har nu som egentligen borde funka, funkar inte heller. jag har tänkt att de måste vara nåt fel på MIG.

 

tänk om allt de här beror på de här syndromet, om de är "svaret" på mina funderingar...

 

hur kul är det när man berättar för en viss person och det bara skrattars bort, bryr sig inte, brydde sig inte ens när det hände, det är därör de har tagit så lång tid för mig att söka hjälp för det.

 

nu ska jag ringa sjukvårdsupplysningen tror jag.



Kommentarer
Postat av: Annica

Vem brydde sig inte?

2009-11-06 @ 18:04:52
URL: http://annicaarkko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0