vaccinerad

japp, nu är man en droppe svin :p haha. mamma och jag var igår och tog sprutan. efter mkt om och men så bestämde jag mig för att ta den. den kändes inte överhuvudtaget, så alla som är nål/spruträdda som jag, det var absolut ingen fara. jag satt beredd och vänta på smärtan men den kom aldrig.
värre är det nu dagen efter, jag känner mig sjuk och har typ frossa. jag läste broschyren man fick med sig och de är tydligen några biverkningar man kan få.

idag har vi (jag och louise) spenderat dagen med hennes dagmatte Monica. vi har fikat och pratat. något som gjorde mig väldigt glad som hon sa var att jag har sån pli på min hund, väldigt bra pli för att bara ha haft henne sen i somras, och så sa hon att hon har kompisar som har haft hund i över 20år och inte ens dom har lika bra pli på sina hundar som jag. så då blev jag glad :D sen vid fyra kanske så fick vi skjuts hem för att min cykel pajja IGEN på vägen dit.
men världens bästa pappa kommer imorrn och kollar på det. hoppas bara de inte är punka. innerslangen har liksom vikt sig och sen kommit utanför ytterdäcket.

igår kväll låg jag och prata med johannes om mitt efternamn. Jessica Arkko. jag upprepade det flera gånger och känner att de klingar verkligen bra. jag är supernöjd med det. och den anledningen till att jag tog bort mammas namn var för att, nummer ett, jag orkade verkligen inte ha dubbelnamn, nummer två, de finns så några som heter arkko här i sverige, och mammas släkt är ju större och kan föra det namnet vidare. så då kändes helt enkelt arkko som det perfekta valet, plus att de va det jag hette från början.

idag fick jag veta att jag får hämta kattungen på onsdag. känns väldigt spännande. jag har dock ine valt nån av de två honorna som finns utan jag får helt enkelt välja då. och jag kommer förmodligen välja den som kommer fram till mig :D namnet på katten lutar mest åt Tila.

nu har ni fått en uppdatering iaf, ska gå och lägga mig snart så jag orkar med morgondagen. jag ska hjälpa mamma imorrn och sen gå över till maria och förhöra henne så att hon förhoppningsvis klarar sin tenta.

Kommentarer
Postat av: Johannes

Marmelad!

2009-11-05 @ 16:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0