städninge

nu håller vi på för fullt och städar för att svärföräldrarna ska komma på besök. bra att man behöver en anledning för att dammsuga och skura, haha. nej vi brukar faktist städa och dammsuga, skura däremot är vi lite sämre på.

Johannes tvingade mig att välja mellan alla mina skor som stog i skohyllan, usch de va en mardröm. jag har så jävla mkt skor som jag verkligen älskar,så de vart en fikastund och ja en lång funderare innan jag till slut valt ut mina 6par skor som står i skohyllan så snyggt nu :D skulle egentligen bara få ha 3par skor där men älsk var lite snäll och dubblade anatlet när jag hade så svårt att välja. en del åkte ner i källaren för de är såna som man inte kan ha i den här kylan, och en del som jag aldrig använder, en åkte också in i garderoben :D de gjorde också det enklare att välja, när jag fick ställa in några där.

Vi har åter tagit upp ämnet "om det skulle börja brinna", jag är så nojjig för det. jag vill vara förberedd,ha saker på plats så att jag kan få med mig det. det jag ska ha med mig ut är djuren och foton. jag sa till johannes att ifall de händer så måste han hjälpa till att"fånga" in djuren i buren så vi snabbt kan dra ut. efter mk snack så blev de ändrat, jag ska fånga in djuren och johannes ska ta sin 13000kr´s data och externa hårddisken med alla bilder, och mina foton såklart. sen vi flytta in har jag också varit förberedd, har stått en kattbur i garderoben på första hyllan så att jag lätt ska kunna få tag i den, nu tog vi bort den för vi har ju louise bur. Johannes kom också med en skitbra idé, vi ska skaffa en brandsläckare :D:D:D:D, då känner jag mig genast mkt säkrare, och börjar undra varför vi inte har skaffat en sån tidigare med min nojjighet :p men dom var ganska billiga så det är nästa köp :D.

nu, back to the cleaning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0